PANORAMA

MARQUEE

SELAMAT DATANG KE BLOG RASMI SMK BATU SAPI SANDAKAN.

MEMBER LIKE

16 Mac 2013

AL-FATIHAH KEPADA AL-MARHUM ANAKANDA WAN ZULKHAIRI WAN HAMAT

Pn.Pengetua Pn. Hjh Normah Hj. husin dan seluruh warga SMK Batu Sapi menyampaikan Salam Takziah kepada En. Wan Zulkhairi sekeluarga di atas pemergian anakanda beliau kepada ZatNya.

Surah Yunus:
Katakanlah: "Aku tidak berkuasa mendatangkan kemudharatan dan tidak (pula) kemanfa`atan kepada diriku, melainkan apa yang dikehendaki Allah." Tiap-tiap umat mempunyai ajal. Apabila telah datang ajal mereka, maka mereka tidak dapat mengundurkannya barang sesaatpun dan tidak (pula) mendahulukan (nya).


Surah Azzumar : 
42. Allah memegang jiwa (orang) ketika matinya dan (memegang) jiwa (orang) yang belum mati di waktu tidurnya; maka Dia tahanlah jiwa (orang) yang telah Dia tetapkan kematiannya dan Dia melepaskan jiwa yang lain sampai waktu yang ditentukan. Sesungguhnya pada yang demikian itu terdapat tanda-tanda kekuasaan Allah bagi kaum yang berfikir.


Surah Al Hijr:

99. dan sembahlah Tuhanmu sampai datang kepadamu yang diyakini (ajal).


Surah  Al Waaqi’ah:
60. Kami telah menentukan kematian di antara kamu dan Kami sekali-kali, tidak dapat dikalahkan.

Surah Al-An'am :

122. Dan apakah orang yang sudah mati kemudian dia Kami hidupkan dan Kami berikan kepadanya cahaya yang terang, yang dengan cahaya itu dia dapat berjalan di tengah-tengah masyarakat manusia, serupa dengan orang yang keadaannya berada dalam gelap gulita yang sekali-kali tidak dapat keluar daripadanya? Demikianlah Kami jadikan orang yang kafir itu memandang baik apa yang telah mereka kerjakan.

p/s: En.Wan Zulkhairi merupakan guru pendidikan seni visual di SMK Batu Sapi dan berasal daripada negeri kelantan. Isteri beliau adalah seorang guru di SMK Sandakan, Sandakan.


Tiada ulasan:

Pengikut